Wednesday, July 9, 2008

Mancing Kat Kelong Peradise...

Masa tu bulan 11 2007 aku g kelong peradise, sebelum mmber aku g SUDAN sambung belajor, alaaaa...yg tinggi tuuu...dia laaa yg g sudan...jadik sempena dia nk g tu...kami wat laaa satu kenangan wat dia....mana laaa tau leh di imbas kenangan lalu...dari jeti BNO tu sampai kat Kelong tu lam kol 6.00 petang...umpan beli masa on da way nk g kelong...tahan bot tangkap ikan tuuu...beli sotong 10 hengget,byk giler dia bagi...fresh punyer sotong...sampai jerr kat kelong tuuuu,ape lagik...semua setting pancing laaaaa...aku pon lempor lerrrrr ke laut tu haaa,dlm 15 minit aku lempor tuu...aku tgk pancing aku mcm nk melendut jerr....aper lagik,aku pon sentap laaaa...nah ko,berat tak ingat punyer,aku pon main henjut laaaaaa....penat giler aku henjut, ade laaa lam 20 minit...lenguh siot,main punyer main,tup tup nah ko,naik ikan pari 5kg...menggeletar tgn aku nie...ye laaa lama giler nk menarik nyerr....ingat senang kerr...sib baik dia tak lekat kat dasar laut tuu...kalo tak lagik lemau aku dibuatnyerrr...emmmm tu laa tuah ayam nmpk dikaki...masa nie aku mmg tak tido smpai esok tgh hari...bayangkan 36 jam aku tak tido...kepala pon ting tong laaa...fussssssssss best gak laa....tp mahal laaa RM230 mancing,makan 6 kali tu jerr...tido bersepah kat situ...

No comments: